Myśl o założeniu własnej strony internetowej potrafi być niekiedy naprawdę kusząca. Zanim jednak przystąpimy do działania, powinniśmy zadbać o odpowiedni projekt witryny. Nie jest to wcale tak proste, jak mogłoby się wydawać, ponieważ pod uwagę należy wziąć kilka bardzo istotnych czynników.

Poza tym nasza strategia powinna uwzględniać przeznaczenie i cel strony, grupę docelową, a także to, co chcielibyśmy osiągnąć. To właśnie w oparciu o te elementy często tworzy się i dopasowuje całościową koncepcję strony. Co warto wziąć pod uwagę?

Strona graficzna witryny

Estetyka odgrywa w dzisiejszych czasach kluczową rolę w odbiorze treści. Atrakcyjna wizualnie strona może zachęcić użytkownika Internetu do pozostania na niej nieco dłużej, zaś zaniedbana – odstraszyć. Trzeba opierać się w tym względzie na elementarnych zasadach graficznych – nie przesadzać z ozdobnikami, dopasować do siebie barwy, a także zaoferować coś ciekawego odbiorcy. Ogólny obraz strony powinien przyciągać uwagę, ale jednocześnie nie odwlekać nas od głównego przekazu i treści.

Oprócz tego warto zadbać o to, żeby koncepcja graficzna zgodna była z przeznaczeniem witryny. Dosyć oczywiste wydaje się to, że jeśli tworzymy stronę dla przedszkola, to nie dodajemy zdjęć robót drogowych i odwrotnie. Adekwatność zamieszczanych tekstów, obrazów i ozdobników jest bardzo ważna.

Treść na stronie internetowej

Treść odgrywa obecnie bardzo istotną rolę, jeśli chodzi o witryny internetowe. Dzieje się tak za sprawą, między innymi, content marketingu i pozycjonowania. Oba te działania wdraża się po to, aby promować powstałą stronę. Z pewnością może zależeć nam na tym, aby spróbować zwiększyć jej popularność. To właśnie dlatego trzeba zadbać o miejsce do publikowania co jakiś czas wartościowych treści – może być to blog, czy też zakładka z aktualnościami.

W ten sposób możemy wstawiać wpisy ukierunkowane na pozycjonowanie, a jednocześnie pracujące na wizerunek naszej firmy. SEO ma na celu poprawienie widoczności witryny w wyszukiwarkach. W przypadku, gdy nie do końca wiemy, jak stworzyć treści, które dedykowane są takim działaniom jak optymalizacja strony, pomocna może okazać się firma pozycjonująca lub agencja SEO.

Jeśli uda nam się wzmocnić nasze miejsca wyświetleń, być może odwiedzi nas więcej osób. Ciekawe informacje na temat pozycjonowania można znaleźć na stronie https://www.grupa-icea.pl/pozycjonowanie/.

 

Z pewnością należy wziąć pod uwagę to, że marketing treści bardzo zyskał ostatnimi czasy na popularności. Dlatego należy publikować teksty wartościowe, merytoryczne i poprawne pod względem językowym. W przeciwnym razie możemy nie zostać dostrzeżeni – zarówno przez algorytmy, jak i użytkowników. To od nas zależy, jak wdrożymy content marketing nastawiony na pozycjonowanie do schematu naszej strony, choć obowiązują w tym względzie pewne ustalone wytyczne.

Jeżeli chcemy założyć sklep internetowy, zadbajmy o odpowiednie nasycenie słów kluczowych w opisach produktów. Jeśli natomiast tworzymy artykuły na rozmaite tematy, również powinniśmy zastanowić się, jakie frazy byłyby pasujące w odniesieniu do użytkowników, którzy wyszukują treści takiego rodzaju, jakie my publikujemy. To może być trudna sztuka, dlatego czasem warto zdać się na pomoc specjalisty, a samemu zająć się rozwojem strony pod innymi względami.

Przeznaczenie i grupa docelowa strony

Zanim rozpoczniemy publikowanie treści, powinniśmy pomyśleć nad tym, do kogo i po co je kierujemy. Chcielibyśmy z pewnością uzbierać sobie określone grono odbiorców. Warto zastanowić się, komu mogą się przydać publikowane przez nas teksty, sprzedawane towary, czy też oferowane usługi. To może być bardzo pomocne w tworzeniu całościowej koncepcji strony. Dobrze jest określić kilka podstawowych elementów:

  • czemu ma służyć nasza strona – na przykład promocji towarów, budowaniu własnego wizerunku i marki lub zbieraniu oraz obserwowaniu aktywności społeczności wokół określonych tematów
  • do czego może się ona przydać odbiorcy – jakich informacji możemy dostarczyć czytelnikowi, czy mamy mu do zaoferowania interesujące wskazówki zawarte w artykułach, a może zakupy lub usługi świadczone online
  • do kogo głównie kierujemy swoją aktywność – określenie grupy docelowej może mieć znaczący wpływ zarówno na ustalenie wyglądu strony, jak i na język, jakim pisane powinny być treści

Kiedy już dokładnie przeanalizujemy wyżej wymienione czynniki, decyzja o tym, w jaki sposób zaprojektować naszą stronę, może być nieco łatwiejsza. Dlatego właśnie na podobne przemyślenia warto poświęcić sporo czasu – dopracowanie koncepcji może trochę zająć, ale często dobrze jest przyłożyć się do pracy. Rzetelne podejście może przynieść wymierne efekty.

Jeśli zatem zastanawiamy się nad założeniem strony, powinniśmy uświadomić sobie, że luźny pomysł, to dopiero początek drogi. W promowanie witryny, a także tworzenie wartościowych treści trzeba włożyć nieraz niemały wysiłek. Internet ma jednak w sobie spory potencjał, dlatego warto byłoby go wykorzystać. Sieć umożliwia bowiem dotarcie do wielu osób, nie ruszając się w ogóle z domu. To może być wygodne rozwiązanie zarówno dla nich, jak i dla nas.