To, czy klient zdecyduje się wejść do sklepu odzieżowego, w głównej mierze zależy od witryny. Musi ona być jak najbardziej atrakcyjna oraz powinna pokazywać to, jakiego rodzaju ubrania można znaleźć w danym sklepie. Witryna stanowi prawdziwą wizytówkę, dlatego warto poświęcić jej odpowiednio dużo uwagi. Co więc zrobić, żeby zachęcała ona klientów do odwiedzenia sklepu?
Pierwsza sprawa, o jaką należy zadbać przy komponowaniu witryny sklepowej, jest oczywiście wyeksponowanie odzieży. Niezbędne będą do tego odpowiednie manekiny. Wieszanie ubrań na manekinie pozwala na ukazanie ich atutów, a także przygotowanie modnych, atrakcyjnych stylizacji. Jakiego rodzaju manekiny wybrać? Najlepiej te naturalne, które odzwierciedlają rzeczywisty wygląd człowiek. Prezentują się one bardzo korzystnie oraz skutecznie przyciągają uwagę przechodniów. W przypadku płci, należy zaś dostosować je do rodzaju kolekcji, jeśli sklep oferuje odzież dla panów, muszą to być więc manekiny męskie.
Poza rodzajem manekinów, istotna jest też ich ilość. Witryna nie może z jednej strony wyglądać na pustą, a z drugiej – przepełniona będzie wyglądać mało estetycznie. Należy więc postarać się o złoty środek i równowagę. Dobrze też zadbać o to, żeby manekiny przyjmowały różne pozy i tutaj świetnym rozwiązaniem są postaci ruchome, które można ułożyć w dowolny sposób. Wyglądają one znacznie bardziej naturalnie, a także umożliwiają przygotowanie różnego rodzaju wystaw. Witryna powinna być też dość spójna, przez co znacznie zyska w oczach klientów.