Współcześnie w zakresie transportu towarów oferowanych jest mnóstwo różnych możliwości. Jedna z nich to spedycja z wykorzystaniem kontenerów, czyli dużych konstrukcji stalowych w formie zamykanych skrzyń. Ze względu na ponadprzeciętną pojemność idealnie nadają się one do przewożenia zarówno obiektów stałych, jak i sypkich, płynnych, zamocowanych na paletach czy ponadgabarytowych. Wyróżniamy modele uniwersalne, wyposażone w otwierany dach, o zwiększonej wysokości oraz specjalistyczne (np. chłodnicze lub termiczne).
Spedycja kontenerowa odbywa się zazwyczaj z udziałem specjalnych statków, które są przystosowane do jednorazowego transportowania nawet 15 000 średniej wielkości kontenerów. Oczywiście istnieje tutaj alternatywa w postaci przewozu skrzyń wagonami platformowymi, ciągnikami siodłowymi z naczepą niskopodwoziową i samolotami towarowymi. Podstawową korzyścią wynikającą z takiego sposobu dostarczania ładunków jest ich maksymalne bezpieczeństwo (brak ryzyka uszkodzenia mechanicznego, manipulacji i kradzieży). Znajdują się bowiem w dokładnie zaplombowanej konstrukcji możliwej do otwarcia jedynie przez odbiorcę, ewentualnie na polecenie Urzędu Celnego albo Sanepidu. Kolejna niewątpliwa zaleta to stosunkowo krótki czas transportu, gdyż nie zachodzi konieczność przeprowadzania przeładunku w portach. Oto pozostałe kluczowe atuty:
-niski koszt spowodowany ogromną ilością towaru na jednym statku,
-formalności ograniczone do minimum (wszystkie czynności realizowane są przez daną firmę – łącznie z odprawami celnymi),
-szansa na dostarczenie jakiegoś ładunku do najdalszego zakątka świata,
-szeroki zakres przyjmowanych towarów (począwszy od obiektów wielkogabarytowych, a skończywszy na drobnicowych).