Tracza antykryzysowa to forma pomocy dla polskich przedsiębiorców, którzy najbardziej ucierpieli ze względu na pandemię koronawirusa. W ciągu kilkunastu miesięcy wprowadzano kolejne poprawki do niej, a część z nich dotyczy bezpośrednio pracowników. Warto więc dowiedzieć się jakie zmiany w prawie pracy nastąpiły.
Zgodnie z nowelizacjami wprowadzonymi do ustawy o Tarczy Antykryzysowej praca zdalna może być wykonywana przez pracowników, którzy posiadają do tego odpowiednie umiejętności oraz możliwości w postaci sprzętu technicznego oraz miejsca do swobodnego wykonywania tego rodzaju pracy. Pracodawca w dowolnym czasie może także cofnąć polecenie wykonywania pracy zdalnej co wiąże się z powrotem pracownika do biura. Trzeba pamiętać także o tym, że ustawa wprowadziła mniejsze limity dla odpraw, odszkodowań oraz innych świadczeń pieniężnych, jakie wypłacane są w związku z rozwiązaniem umowy o pracę bez winy pracownika. Jeśli na terenie kraju wprowadzony zostanie stan zagrożenia epidemiologicznego lub stan epidemii, a obroty przedsiębiorstwa spadną pracodawca może wstrzymać wypłatę takich świadczeń, jak np. ekwiwalent za niewykorzystany urlop. Dodatkowo może on także wysłać pracownika na urlop na okres maksymalnie 30 dni i do tej decyzji nie potrzebuje zgody podwładnego. Każdy pracownik, który nie wie, czy wydawane w jego miejscu pracy decyzje są zgodne z prawem może udać się do prawnika, który udzieli takiej porady. W tym celu konieczne jest znalezienie takiego miejsca, jakim jest kancelaria prawo pracy Poznań to jedno z miast, na terenie którego funkcjonują.