VoIP to technologia, która umożliwia komunikację głosową przez Internet. VoIP jest skrótem od Voice Over Internet Protocol, który jest terminem informatycznym używanym do opisania rozmów głosowych, które są przesyłane przez Internet, a nie tradycyjne linie telefoniczne.
VoIP jest opłacalnym i efektywnym sposobem wykonywania połączeń telefonicznych, ponieważ pozwala firmom zaoszczędzić pieniądze na rachunkach za połączenia międzystrefowe, jednocześnie oszczędzając czas dzięki przekazywaniu połączeń przez internet.
Istnieje wiele korzyści z wdrożenia VoIP w Twojej firmie, w tym:
Ponieważ VoIP wykorzystuje mniejszą szerokość pasma niż tradycyjne linie telefoniczne, istnieją niższe miesięczne koszty związane z korzystaniem z tej technologii. Oszczędności mogą być większe, jeśli masz dużą liczbę pracowników, którzy regularnie wykonują połączenia poza biurem lub krajem.
Proces konfiguracji jest prosty i nieskomplikowany i nie ma żadnych dodatkowych wymagań sprzętowych poza komputerem z połączeniem internetowym i zestawem słuchawkowym lub mikrofonem ustawionym dla każdego pracownika, który chce korzystać z VoIP. Wiele standardowych telefonów może być używanych z usługami VoIP i nie ma potrzeby kupowania nowego sprzętu lub wymiany istniejącego, jeśli już działa dobrze dla Ciebie. W rezultacie takie rozwiązanie jak wirtualna centrala da się zbudować, oszczędzając wydatki.
w nowoczesnych systemach wbudowanych jest wiele funkcji bezpieczeństwa, od ochrony firewall na oprogramowanie szyfrujące. Ale VoIP jest często bardziej bezpieczny niż telefony stacjonarne, które mogą być zhakowane lub podsłuchane przez każdego, kto ma dostęp do linii telefonicznej.