Wielu z nas robi zakupy w sklepach wielkopowierzchniowych, ponieważ można tam dostać niemal wszystko, a na dodatek w niższej cenie niż choćby w sklepach osiedlowych. Co jakiś czas każdy z supermarketów (nie tylko spożywczych, ale też budowlanych) wystosowuje do swoich klientów ofertę w postaci tzw. gazetki promocyjnej. Jest to bowiem doskonały sposób nie tylko na utrzymanie zainteresowania obecnych, ale też zdobycie przyszłych konsumentów.
Gazetka reklamowa lub promocyjna to najczęściej druk służący celom czysto informacyjnym. Kierowany jest przede wszystkim do klientów konkretnej sieci handlowej i przeznaczony do natychmiastowego rozpowszechnienia. Ma zazwyczaj kilka lub kilkanaście stron (w zależności od ilości asortymentu) i zawiera najbardziej atrakcyjne cenowo promocje na towary oferowane w sklepie. Wiele z nich jest dostępnych w wersjach online na https://gazetkapromocyjna.com.pl/.
Warto podkreślić, że każdy konsument ma bez wyjątku prawo powołać się na informacje zawarte w gazetce podczas robienia zakupów – jeśli np. cena jakiegoś produktu nie odpowiada tej zamieszczonej w druku. A jakie towary mogą być prezentowane w tej formie promocji? Są to najczęściej artykuły spożywcze, ale także wyroby budowlane, przemysłowe, kosmetyki, chemia gospodarcza czy zabawki dla dzieci.
Często druki reklamowe rozpowszechniają też sklepy z artykułami dla zwierząt. Gazetka może doskonale służyć informowaniu klientów o specjalnych akcjach, takich jak wyprzedaż sezonowa, promocja typu 2w1 lub drugi produkt za pół ceny. W Polsce najpopularniejsze druki tego typu to m.in. gazetki Tesco i Biedronki, a także Dino gazetka.