Biznes i reklama

Jakie są zasady umieszczania tablic reklamowych w przestrzeni publicznej?

Jakie są zasady umieszczania tablic reklamowych w przestrzeni publicznej?
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Reklama umieszczona na billboardach lub telebimach to bardzo chętnie wybierana forma reklamowania produktów lub usług. Pomaga ona w budowaniu dobrej zapamiętywalności marki i regularnym zdobywaniu nowych klientów. Taka forma reklamy pozwala w nienachalny sposób dotrzeć do odbiorców. Umieszczanie tablic reklamowych w przestrzeni publicznej podlega jednak regulacjom, których trzeba przestrzegać, aby billboard czy telebim nie ingerował zbytnio w krajobraz.

W jakim miejscu zlokalizować tablicę reklamową?

Zasady umieszczania reklam w przestrzeni publicznej regulowane są przepisami prawa budowlanego, prawa o ruchu drogowym, o drogach publicznych oraz o ochronie zabytków i opiece nad nimi. Dodatkowo konieczne jest przestrzeganie zasad, które określają miejscowe przepisy, np. warunki zagospodarowania przestrzennego. Reklama umieszczona na budynku uznawanym za zabytek musi posiadać zgodę wydaną przez wojewódzkiego konserwatora zabytków. Wszystkie tablice reklamowe zlokalizowane na pozostałych budynkach muszą być natomiast zgłoszone wojewodzie lub Głównemu Inspektorowi Nadzoru Budowlanego. Tablice reklamowe według przepisów prawa nie mogą być umieszczane przy drogach międzynarodowych, w obrębie skrzyżowań oraz na wiaduktach kolejowych, aby nie odciągały uwagi kierowców od prowadzenia pojazdu. Prawo reguluje również odległości lokalizowania billboardów od zewnętrznej krawędzi jezdni. Planując umieszczenie tablicy w Inowrocławiu lub w innym mieście warto zapoznać się z obowiązującymi przepisami, aby uniknąć problemów z nieprawidłowym zlokalizowaniem reklamy. 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*