Prowadzenie sklepu internetowego to skomplikowana działalność obejmująca dwa różne obszary. Pierwszy to sieć, czyli reklamowanie i sprzedawanie produktów, kontakt z klientem czy prowadzenie social mediów. Drugi jest czysto fizyczny, dotyczy realizacji zamówień. I o ile pierwszy, dzięki wypracowanym mechanizmom, nie stwarza większych trudności, to aspekt drugi – logistyczny jest dość problematyczny i wiąże się ze sporymi kosztami.
Perspektywa utrzymywania magazynu, zatrudnienia dodatkowych pracowników i żmudnej kontroli nad realizacją zamówień może spędzać sen z powiek. Rozwiązaniem dla takich trudności jest fulfillment dla sklepu internetowego, który polega na przekazaniu działań logistycznych firmie zewnętrznej. Dzięki temu asortyment sklepu jest magazynowany przez operatora zewnętrznego. Co więcej, odpowiada on również za funkcjonowanie tego magazynu, czyli za pakowanie produktów oraz ich wysyłkę do klientów. System ten świetnie sprawdza się w praktyce i sklepy internetowe coraz częściej decydują się na taką współpracę.