Przeznaczenie druku wielkoformatowego można odczytać już z samej nazwy. Jak ona wskazuje, jest to technologia za pośrednictwem, której wprowadza się komputerowe obrazy na podłoże zajmujące znacznie większą powierzchnię niż te dostępne w innych metodach, takich jak np. druk cyfrowy. To, jak zostanie wykorzystany druk wielkoformatowy, zależy przede wszystkim od wyobraźni zleceniodawcy lub jego wykonawcy, ponieważ ta forma stwarza nieograniczone niemal możliwości, zarówno dla osób prywatnych, jak i firm.
Wielki format zawładnął współczesną reklamą. Jest obecny niemal wszędzie. W związku z tym specjaliści dzielą go na zewnętrzny i wewnętrzny. W pierwszej kategorii wyróżnia się: transparenty, podświetlone kasetony, ekspozytory, bilbordy, banery oraz tablice. Nie sposób nie zauważyć ich na ulicach miast czy trasach przejazdowych, ponieważ ozdabiają niemal każdą drogę, informując o atrakcjach znajdujących się w pobliżu. Znajdują się również przed wejściem do budynków firm, najlepiej reklamując dane usługi lub samą firmę.
Oklejanie samochodów może być również przykładem takiego zastosowania. Staje się również coraz częstsze, ponieważ stanowi doskonałą reklamę usług danej firmy. Natomiast indoorowe zastosowania to: roll- upy, ścianki, systemy wystawiennicze, naklejki oraz tablice piankowe. Takie elementy można szybko odnaleźć wewnątrz budynków różnych przedsiębiorstw, ale również w miejscach, gdzie reklamują swoje usługi, czyli na targach branżowych oraz eventach.