Technika

Jak zbudowana jest klimatyzacja samochodowa?

Jak zbudowana jest klimatyzacja samochodowa?
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Klimatyzacja to mechanizm, który usuwa ciepło z wnętrza pojazdu. Najpopularniejszą metodą było wykorzystanie gazu chłodniczego, takiego jak Freon, jako czynnika chłodzącego. Innymi słowy, był to rodzaj klimatyzatora, który wykorzystywał freon, do momentu jego zakazania w 1987 roku.

Wcześniej negatywne skutki dla atmosfery

Freon został jednak zakazany, gdyż był katastrofalny w skutkach dla atmosfery, nie zmieniła się jednak metodyka i obecnie z innymi substancjami, klimatyzacja działa w identyczny sposób. Mianowicie, parujący czynnik chłodzący, absorbując ciepło z wnętrza samochodu i emitując je do atmosfery poprzez odpowietrznik lub chłodnicę. Kiedy to się dzieje, temperatura powietrza wewnątrz samochodu zostaje obniżona.

Co stanowi kluczowy element działania klimatyzacji?

Elektromagnes sprężarki klimatyzacji jest ważną częścią systemu, ponieważ kontroluje, czy sprężarka jest zasilana w górę lub w dół. Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące systemu klimatyzacji Twojego samochodu, powinieneś skonsultować się z dealerem w celu uzyskania porady na temat tego, jakie naprawy mogą być konieczne.

Kiedy naciskasz przełącznik AC, wysyła on sygnał, który pobudza elektromagnes sprężarki klimatyzacji i inne części systemu HVAC (ogrzewanie, wentylacja i klimatyzacja) Twojego samochodu. Sprężarka zaczyna wtedy pracować, wysyłając sygnał do rozpoczęcia obracania się jej wału. Obracający się wał sprawia, że inny element zwany sprzęgłem elektrycznym również zaczyna się obracać. Ten element jest połączony z pompą, która pompuje gaz chłodniczy przez węże do rdzenia parownika znajdującego się wewnątrz deski rozdzielczej.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*