Owoce i warzywa to niezastąpione źródło witamin, błonnika i innych cennych substancji odżywczych w naszej diecie. Warto zadbać, aby była ich odpowiednia ilość w jadłospisie naszej pociechy, ponieważ okres wzrostu to niezwykle ważny etap rozwoju, który tylko wspomagany dobrym jedzeniem, może przebiec prawidłowo. Ile owoców dziennie podawać dziecku?

Zdrowo i kolorowo

Przyjmuje się, że najmłodsi powinni zjadać cztery porcje owoców i warzyw dziennie. Warto zdać sobie sprawę, że np. sok czy mus owocowy może być jedną z tych porcji. Owoce można przemycić także w formie zdrowego deseru czy ciasta. Te, wykonane w domu z mniejszą ilością cukru, sprawdzają się świetnie przez cały rok. Jeśli nie mamy dostępu do świeżych owoców, warto zaopatrzyć się np. w poziomki mrożone. Zachowują one bardzo dużo witamin i bez obaw można przechowywać je w zamrażarce przez kilka tygodni. Dobrym pomysłem jest też zachęcanie pociechy do jedzenia surowych owoców. Sezonowe jabłka i gruszki, banany, a także słodkie mandarynki są bardzo lubiane przez dzieci i stanowią świetną przekąskę. Warto proponować je najmłodszym jak najczęściej, aby zastąpić nawyk sięgania po słodycze, czymś o wiele lepszym dla zdrowia. Zróżnicowana i bogata w witaminy dieta pozwoli maluchowi zdrowo się rozwijać.