Technika

Kierowca krajowy kontra kierowca międzynarodowy

Kierowca krajowy kontra kierowca międzynarodowy
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Po zdobyciu odpowiednich kwalifikacji oraz zainwestowaniu we własne umiejętności, kierowcy często zastanawiają się nad tym, gdzie najlepiej będzie dla nich podjąć pracę. Wybór tego, czy pozostać w Polsce, czy za granicą może nie być wcale taki prosty. Warto wziąć pod uwagę wszystkie za i przeciw, by podjąć najwłaściwszą dla siebie decyzję.

Kierowca w Polsce

Średnie zarobki kierowcy TIR-a w Polsce to około 2,5 tys, złotych na rękę. Suma ta nie jest szczególnie imponująca, zwłaszcza patrząc na to, ile trzeba włożyć w prawo jazdy kat. C oraz kurs. Oczywiście zarobki rosną, jeśli pracujemy więcej niż na cały etat oraz gdy zdobędziemy uprawnienia na przewożenie towarów niebezpiecznych. Kosztem dodatkowych godzin pracy jest jednak zmęczenie i samotność, którą odczuwają kierowcy na trasie, gdy przez długi czas nie widzą się z rodziną. Kierowca krajowy jednak pod tym względem ma trochę lepiej niż kierowca międzynarodowy.

Kierowca za granicą

Praca za granicą, zwłaszcza jeśli robi się trasy na zachód Europy jest znacznie bardziej opłacalna finansowo niż praca w Polsce. Oczywiście koszty życia są także wyższe, jednak robiąc trasy międzynarodowe można zarobić 2-3 razy więcej niż jeżdżąc w kraju (sprawdź: transportowanie do Norwegii). Ceną takiej pracy jest niestety życie osobiste, dlatego wielu kierowców po kilku przepracowanych latach i odłożeniu pieniędzy, decyduje się na powrót do kraju i rezygnuje z pracy kierowcy międzynarodowego. W związku z tym, że praca jest lepiej płatna to kierowcy często pracują mniej niż kierowcy w Polsce.

Artykuł współtworzony z firmą Daabs zajmującą się m.in. transportem krajowym.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*